torstai 24. heinäkuuta 2014

Huh hellettä



Lämpötila alkaa näyttää jo käsittämättömiä lukemia heti aamusta, kyllä harmittaa kun en saa hevosia päivällä sisälle huilaamaan. Tänään Milla-neiti oli saanut jonkun ihme herätyksen ja soitti mulle töihin, että hän otti poninsa sisään, hoiti haavaa ja antoi päiväruoat viileässä tallissa. On sille sitten jotain mennyt perillekin äidin paasaamisesta.

Mulla on vissiin joku perhanan ilmapuntari päässä ja tämän päivän tulos oli jumalaton päänsärky jo aamupäivästä, joten en kuvitellutkaan pääseväni hevosen selkään. Pienen doupingin ja nopeiden torkkujen jälkeen laitoin Tepalle suitset päähän ja mentiin kokeilemaan josko herra tulisi lampeen mulimaan.



Hetken se empi uskaltaako laittaa kaviota veteen, mutta sitten se hiippaili mun perässä syvemmälle. Ja voi mikä riemu sitten repesikään kun se tajusi, että täähän on aivan vitsin kivaa ja ihanaa ja ennenkaikkea viileää. Molemmilla etusilla piti roiskottaa vettä uudestaan ja uudestaan ja ihan reippaasti se meni lopulta niin syvälle, että selän yli meni vesi.



Kävin myös Lissun kanssa lammessa, se on jo olevinaan niin vesipeto, että mä en meinannut pysyä perässä. Olin vielä ottanut sen pelkällä riimulla enkä meinannut saada sitä kääntymään rantaanpäin takaisin. Jouduin työntämään sitä kädellä kyljestä ja se sai hillittömän hepulin kun se ei tiennyt mikä siihen kävi veden alta kiinni. Kyllä siinä hetken aikaa vesi roiskui kun se pukitti ja poukkoili paikallaan. On se niin blondi välillä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti